Українські стандарти якості з електропостачання такі ж ефективні, як Будапештський меморандум – експертка

Українські стандарти якості з електропостачання такі ж ефективні, як Будапештський меморандум – експертка

За неякісне електропостачання будуть знижувати платіжки. Цю обіцянку учора опублікувала у своєму Фейсбуку голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) Оксана Кривенко. Марія Яковлєва, членкиня колегії Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження, пояснила в ефірі "РанокПРО",чому ці ідеї буде важко втілити в життя.

Ведучі:

Ольга Бабчук, Євген Павлюковський

 

 

Марія Яковлєва сумнівається у можливості автоматичних компенсацій за надання неякісних послуг з електропостачання.  За Постановою НКРЕКП, компенсацію можна отримати в термін до 75 днів з моменту фіксації порушення. Але тут виникає декілька проблем, вважає експертка.

По-перше, для отримання компенсації за надання неякісних послуг необхідно зафіксувати власне порушення. По-друге, має бути винесене рішення, що послуга була неякісною, і тільки після цього громадянин зможе отримати компенсацію.

"Згідно з постановою НКРЕКП №375, (неякісна послуга – ред.) – це напруга, яка не відповідає встановленим стандартам. Скажіть, будь ласка, ми як споживачі яким чином можемо пересвідчитися, що напруга не відповідає (стандартам – ред.)? Я думаю, що (ви це помітите – ред.) тоді, коли у вас що-небудь згорить вдома", – пояснює Марія Яковлєва.

Використання спеціальних приладів для вимірювання напруги в мережі допоможе вам уберегти свою техніку, але жодним чином не вплине на рішення комісії, додає експертка. Адже ця інформація не буде офіційною, відповідно до Порядку забезпечення стандартів якості надання послуг з електропостачання.

"Це в Порядку не прописано. Скажіть, будь ласка, на підставі якого документу ця інформація буде офіційною? Вони цю інформацію до відома брати не будуть. В Порядку у нас регулятор попіклувався про монополію, про постачальника, який надає неякісну послугу, захистивши його від споживача. Щоб не дай боже споживач не мав до нього жодних претензій", – наголошує експертка.

Відповідно до положення, для фіксації "неякісної послуги" користувач має викликати перевіряльників з компанії, що надає послуги. Інших можливостей для фіксації порушення в документі просто немає, пояснює Марія Яковлєва.

"Якщо компанія надає неякісну послугу, згідно з постановою нашого регулятора, вона сама повинна себе перевіряти. Ну як ви думаєте, який буде результат? Ніякого не буде. Перевіряти повинна компанія незалежна. Але у нас регулятор чомусь про це не дбає, – додала експертка. – Це проблема не тільки на ринку електроенергії, така сама проблема на ринку газу, і така сама проблема на ринку тепла. Це імітація процесу".

Марія Яковлєва переконана: "75 днів для отримання компенсації" – це просто красиві слова, які насправді буде дуже важко втілити в реальність.

"Усі наші "стандарти якості" – це як Будапештський меморандум. Він так сам гарантував нам захист, але коли нам потрібні були реальні дії, ми захисту не отримали. Так само з гарантуванням якості. Нам треба буде побігати, щоб довести, що це не проблема виробника, якщо у вас згорів телевізор або кавоварка. Треба буде провести рік-два, щоб довести, (що послуга була неякісною – ред.), а потім побігати ще рік-два для відшкодування", – підсумувала Марія Яковлєва.

Нагадаємо, учора голова НКРЕКП Оксана Кривенко опублікувала пост у Фейсбуці, де розповіла про можливість отримання відшкодування за надання неякісних послуг з електропостачання.