Анна Гадецька: барокова музика — це світ, у якому є біт і драйв

Анна Гадецька: барокова музика — це світ, у якому є біт і драйв

Програмний директор Open Opera Ukraine Анна Гадецька та оперний співак, контртенор Юрій Міненко в ефірі Українського радіо в програмі “Сьогодні.Вдень” розповіли про те, чим є зааз барокова музика та як вона сприймається українською і світовою публікою. 
 
Ведучий: Роман Коляда
 
Коли вам треба п’ятирічній дитині пояснити, що таке барокова музика, то що ви кажете?
 
Юрій Міненко: Барокова музика — це прекрасно. 
 
Анна Гадецька: Барокова музика — це історія, яку дуже легко зрозуміти через звуки, навіть якщо ти не розумієш мови, тому що там завжди є історія, де є якесь надзвичайне кохання, пригоди, де є якісь почуття, які зрозумілі навіть п'ятирічній дитині. Просто достатньо з нею проспівати початок якоїсь арії і вона скаже про що це, чи це сумно, чи весело і чому їй весело, вона також скаже. Тобто це про зрозумілі відчуття. 
 
Чим це технічно відрізняється від будь якої іншої музики? Можна подумати, що Моцарт про незрозумілі почуття писав. 
 
Анна Гадецька: Технічно це так відрізняється, що люди починають вчитися по-новому співати. 
 
Юрій Міненко: Я думаю, що якщо почну розповідати про технічні моменти, то це буде дуже довго.
 
Давайте тоді просто пояснимо людям, що таке контртенор. Це насправді дуже рідкісний голос. Вас таких насправді в світі одиниці. 
 
Юрій Міненко: Так, нас не дуже багато. Оперних контртенорів 5 чи 6 взагалі у світі. Ми співаємо по всьому світу, виконуємо барокові вистави в європейських театрах. І я буду сподіватися, що в Україні мені доведеться давати не тільки концерти, а й співати в виставах. Контртенор — це такий цікавий звір, чоловічий голос з діапазоном, наприклад, у мене більше 3,5 октав. Це мецо-сопранові партії. 
 
Це дуже високо, якщо говорити найпростішими словами. Я читав у матеріалах перед зустріччю з вами, що ви збираєтесь заспівати з Чечілією Бартолі.
 
Юрій Міненко: Це буде фестиваль в Зальцзбурзі. Я буду виконувати одну з головних партій: партію Ациса в опері “Поліфемо” Порпори. 
 
Наскільки велика аудиторія в Україні для такої музики? Ось, що мене цікавить, коли до нас везуть якогось “рідкісного звіра”, а тим більше, коли він у нас тут виріс.
 
Юрій Міненко: Це дуже цікаве питання, дякую. Коли кажуть, що барокова музика — це щось таке страшне, не розумію взагалі, навіщо це треба зараз в Україні, це для Європи, то це неправда. Я вже співав, не можу сказати, що дуже багато сольних концертів, але вони були. Майже щороку я виконую сольні концерти з різним репертуаром і повністю забиті зали.
 
Анна Гадецька: Якщо це гарне виконання, бо виконання насправді має бути класним з будь-якою музикою, один клік і ви розумієте, що це історія про вас.  Ви можете мати свої вподобання: англійське, французьке бароко, італійське бароко різних часів, різні сполучення бароко XVII-XVIII ст, там купа всього, але ви розумієте, що це світ, в якому є те, що всі дуже люблять — біт і драйв. Це барокова музика, якщо там цього немає, то це означає, що це не барокова музика погана, а виконання якось не дуже. 
 
Юрій Міненко: там не тільки біт є, а й арія ламенто, ліричні, дуже красиві. 
 
Анна Гадецька: Арія ламенто — це просто можна вмерти від того, коли голосом, особливо контртенором, тому що це дійсно голос, від якого фізіологічна реакція виникає. Про це книжки написані. Якраз таку читаю, чому виникає така реакція. Коли контртенор співає ламенто, то просто зупиняється час. Ви можете в цьому переконатися 13 грудня, якщо прийдете на концерт Юрія в Будинку вчених о 19:00.
 
Слухати повну версію.