Адвокат розповіла, що варто знати про покупки в Інтернеті

Адвокат розповіла, що варто знати про покупки в Інтернеті

Адвокат, засновник адвокатського об’єднання Ганна Лисенко розповіла, що варто знати про покупки в Інтернеті. В ефірі Українського радіо в програмі "Ранковий формат" вона зазначила, яку інформацію про компанію та товар потрібно знати та як краще розраховуватись за покупки в Інтернеті.

Ведучий:

Владислав Красніцький

На що насамперед варто звернути увагу людині, яка вирішила замовити товар через Інтернет?

— По-перше, не звертайте увагу лише на картинку сайту або ж на знижки. Звертайте увагу на продавця. Дивіться, чи є на сайті контактна інформація: номер телефону, назва компанії, яка здійснює продаж товару, також мають бути реквізити компанії, тобто код ЄДРПО. Також компанії повинні викладати свідоцтво про реєстрацію. Якщо цієї інформації немає, ви маєте право вимагати у них цю інформацію.

Якщо ж ви отримали дані, ви можете перевірити їх у відкритому реєстрі юридичних та фізичних осіб.

Крім того, звертайте увагу, чи є взагалі адреса на сайті. Є багато сайтів, на яких є лише мобільний телефон і назва сайту. Такі сайти краще оминати.

По-друге, коли обираєте товар, ви обов’язково маєте вимагати документи на цей товар: характеристики, сертифікати, хто є виробником. Подавець повинен надати їх. І ви маєте спитати, чи буде гарантійний лист на цей товар.

Чи варто одразу перераховувати всю суму, якщо сподобався товар і є інформація про компанію? Як краще розраховуватись за товар?

—Звичайно, ніколи не перераховуйте відразу кошти.

Яким буде наступний етап?

—Є декілька способів оплати через Інтернет: я нікому не раджу одразу перераховувати кошти, краще доплатити, скористатись послугою післяплатежу, подивитись товар і тоді вже здійснювати оплату. Тому що саме момент оплати є вже заключенням цього договору про купівлю-продаж.

Якщо стається ситуація, що товар з різних причин не сподобався, десь пошкоджений, яким буде спосіб повернення і отримання назад своїх коштів?

— Є декілька способів, як ви можете вийти є цієї ситуації. Але щоб не потрапити в таку ситуації щодо якості товару і кількості, будь ласка, перевіряйте одразу на пошті. Якщо ви не перевірите на пошті, а перевірите лише вдома, тоді ви не доведете, що отримали меншу кількість чи невідповідну якість товару. Оскільки на пошті ви б склали відповідний акт.

Якщо така ситуація все ж трапилась, ви маєте 100% право його повернути протягом 14 днів. Але зауважу, що не всі товари можливо повернути. Це, наприклад, лікарські засоби, товари гігієни або інші харчові продукти. Є перелік, затверджений Кабінетом Міністрів.

Крім того, продавець має сплачувати витрати на пересилання товару. Якщо товар перевищує 5 кілограмів, то продавець 100% має сплачувати поштові витрати.

Якщо товар має маленький недолік, можливо просити продавця або знизити вартість цього товару, або його обміняти.

Якщо товаром вже 14 днів користувалися і вже потім протягом гарантійного строку він вийшов з ладу, ви маєте право вимагати розірвання договору та повернення коштів або заміну на аналогічний товар.

Нагадаємо, український ринок онлайн-торгівлі вважається одним з найперспективніших в Європі. 22 мільйони українців маютьдоступ до Інтернету. Майже 7 мільйонів з них роблять там покупки і загалом витрачають на це 50 мільярдів гривень. Найчастіше українці купують в Інтернеті побутову техніку, одяг, косметику, рідше — меблі та медичні препарати.

Прослухати повну версію розмови.