Владислав Кириченко: "В державі немає розуміння, яка освіта і для чого потрібна"

Владислав Кириченко: "В державі немає розуміння, яка освіта і для чого потрібна"

70% вакансій на ринку праці — це робочі спеціальності. Втім, фактично 80% випускників шкіл намагаються вступити в університети і здобути вищу освіту.

Чому українські виші не прислухаються до потреб ринку, прокоментував в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні. Зранку" випускник Вищої школи економіки, підприємець Владислав Кириченко.  

Я з сумом слухаю всі дискусії і коментарі наших науковців і міністрів з приводу освіти. Все це свідчить про те, що в державі немає взагалі розуміння яка освіта і для чого вона потрібна. А це йде від того, яку державу ми будуємо — державу рівних можливостей і прав для всіх, де кожен отримує надурняк за гроші платників податків освіту, держзамовлення тощо. Або ми будуємо державу можливостей для тих, хто хоче чогось досягли, щось зробити.
Взагалі ситуація у нас дуже печальна. Тому нам треба не два реформованих закони про освіту, нам потрібна чітка державна позиція, розуміння, що ми робимо з освітою, коли мовчимо, для чого мовчимо, за які гроші мовчимо. У нас цього просто немає. Нам треба хоча б один університет нормальний типу Сорбони за державні гроші, бо в нас не буде нормальних приватних, бо українці патологічно жадібні, не розуміють в цьому плані. У нас будуть коледжі, але державного університету нормального типу Сорбони з нормальними зарплатами, вищими, ніж в гастарбайтерів у Польщі ні в кого грошей, ніж у держави, немає.

Яка ваша думка з приводу шкільної освіти?

Державі треба вчити до 10, 11 класу тільки тих дітей, що вмотивовані. Мають бути опорні школи, кілька на район, де вчителі мають нормальну зарплату, європейську зарплату, де діти вмотивовано вчаться. Ресурс треба використовувати на точки росту, а це хороші, правильні школи з високою мотивацією дітей, з високою мотивацією педагогів.

Прослухати повну версію розмови