Володимир Шульмейстер: "Припинення залізничного сполучення з Росією завдасть збитків"

Володимир Шульмейстер: "Припинення залізничного сполучення з Росією завдасть збитків"

Рішення про припинення пасажирського залізничного сполучення з Росією не досягне своєї мети та призведе до збитковості "Укрзалізниці", яка вже нині становить близько 10 млрд. гривень в рік.

Пропозицію міністра інфраструктури Володимира Омельяна припинити пасажирське сполучення з Росією прокоментував в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні. Зранку" директор програми "Інфраструктура  "Українського інституту майбутнього", колишній 1-ий заступник Міністра інфраструктури України Володимир Шульмейстер.



Чому міністр інфраструктури говорить про те, щоб заборонити пасажирські транспортні перевезення до Росії, але чомусь ми не говоримо про вантажні перевезення. Що Ви думаєте з цього приводу?

Володимир Шульмейстер: Якщо подивитися на розвиток цієї новини за весь тиждень, а я, на жаль, був залучений до її коментування, то можна помітити як ця новина деформувалася. Спочатку мова йшла про всі перевезення, потім тільки до Москви, далі заговорили про пасажирські перевезення. Це свідчить про те, що відсутня стратегія уряду, який уже 2,5 роки у владі і тільки зараз вирішив через якусь причину змінити свій підхід до залізничних перевезень між Україною та Росією. Якби ця стратегія була, то давно б уже були прийняті якісь рішення на цю тему, і кудись би ця ситуація розвивалася. Якщо вести мову про це рішення як таке, то воно має дві складові: економічну і політичну. Економічна складова — це суцільний мінус для "Укрзалізниці", і для України в цілому як єдиного власника підприємства. Крім того, це великий мінус для громадян, у яких з'являться додаткові проблеми з тим, щоб поїхати до Росії чи повернутися додому. Справа в тому, що у нас близько 1 млн. громадян працюють на заробітках в Росії. Також багато родичів живуть в Росії і їздять в гості одне до одного саме на потягах. Справа у тому, що міжнародний напрямок для "Укрзалізниці" найкраще приносить прибуток і якщо цей напрямок обрізати, то збитковість для підприємства буде ще гірша, ніж вона є на сьогодні. Нині про це свідчать досить сумні цифри. Зараз збитковість пасажирських перевезень Укрзалізниці становить близько 10 млрд. гривень в рік. Це пов'язано із тим, що досить низькі ціни на квитки, так історично склалося, а також неефективність всередині підприємства та корупція. Вони компанію убивають. Якщо вдаватися до такої практики, то взагалі можна говорити про поступове зникнення цього виду транспорту в Україні.

Якщо у нас війна, то яке може бути пасажирське сполучення?

Володимир Шульмейстер: Якщо розмірковувати на цю тему, то потрібно було взагалі припиняти будь-яку комунікацію. Не лише залізничне сполучення, але й перекривати дороги, припинити транзит російського газу територією України і таке інше. Якщо робити, то принципово, і це має стосуватися всього, а не тільки вибірково. Коли  перекрити залізничне сполучення з Росією, то це означатиме, що люди їхатимуть туди автобусами, машинами. З точки зору безпечності, то відбудеться погіршення ситуації. Ми знаємо, що це більш небезпечний вид транспорту. Цим рішенням наших громадян піддаватимуть більшим небезпекам, пов'язаним із тим, що вони їхатимуть по дорозі, якість якої бажає кращого. Рішення про припинення пасажирського залізничного сполучення з Росією не досягне своєї мети. Політична мета також буде мінімальна, а економічно - це повний провал.

Прослухати повну версію розмови.

 

Слухайте програму Сьогодні. Зранку по буднях з 8.00 до 10.20!