Олеся Драшкаба: "Зовнішня реклама - це візуальне зґвалтування"

Олеся Драшкаба: "Зовнішня реклама - це візуальне зґвалтування"

Зміни в законі України про рекламу: заборона розміщення реклами на вуличних стовпах. Чи завдасть це удару по рекламодавцях? Чи всі підприємці дотримуються законодавства і розміщують рекламу лише на підставі дозволів, відповідно до архітектурних вимог та погоджених проектів? Чи впливає реклама вздовж проїжджої частини міста на безпеку дорожнього руху? В студії програми Українського радіо "Сьогодні. Зранку" креативний директор Українського кризового медіацентру Олеся Драшкаба.

Як всі ці заборони можуть торкнутися рекламного ринку?

Я, як художник і як людина думаюча, яка знає все зсередини, можу сказати, що я називаю візуальну рекламу візуальним згвалтуванням. Ринок рекламний був готовий до цих змін років 5 тому. Ніякої шокуючої новини для ринку не мало статися. Так само, як ринок має готуватися до того, що люди перестають дивитися телебачення. Це нормальні речі, щось іде вперед, щось - у минуле. На Канському фестивалі ще 10 років тому казали, що реклама в такому вигляді, в якому ми її знаємо - помирає. За кордоном давати рекламу на телебачення або на величезні конструкції вже дуже давно не вигідно. Всі переходять в Інтернет, всі переходять на брендування зупинок, магазинів. Це важливі зміни до яких рекламісти мали б бути готовими.

Зовнішня реклама зараз ніяк не впорядкована?

Я впевнена, що якесь впорядкування є, але не таке, як би хотілося громадянам. Насправді йдеться не лише про історичну частину міста, йдеться про наше середовище і оточення. Ми для реклами чи реклама для нас? Тобто ми для реклами глядачі, яких можна чіпляти в будь-якому місці. Все ж таки реклама має працювати на людину, допомагати їй, прикрашати її життя. Де в Європі ми бачимо рекламу? Це невеличкі сіті-лайти, якісь дуже інтелігентні вивіски, прикольні афіші, брендовані зупинки тощо... Всі рекламісти давно говорять, що реклама - це не тільки картинка. Це може бути оригінальний пандус, невеличкий навісик... Насправді рекламних засобів дуже багато. Просто українські рекламісти дуже розслабилися, бо дуже багато телебачення, біл-бордів... повісив картинку, написав одну фразу - все, реклама... Уявіть собі які мільйони отримує на бумажці клієнт, скільки мільйонів цільової аудиторії побачить їхню рекламу. А насправді це неправда, бо люди не дивляться на те, що написано на бордах.

Як у нас регулюється етичність реклами?

Ринок почав це регулювати. Раніше ніяк не регулювалося. Насправді ми всі маємо розуміти, наскільки змінилася соціальна парадигма за останні роки. Відчуття дуже сильно змінилися в людей. Як всередині реклами є відповідальні за її етичність, так і люди звертають на це увагу і починають писати. Раніше вважалося, що сальні жарти, супероголені частини тіла сприяють мегапродажам. Але треба розуміти кому, що і як продають... Вже доведено, що майже все у нас купують жінки, і показувати жінці оголену жінку - це вже смішно... Це по-перше. По-друге - це просто несмак, який не гарний як для бізнеса, бо над вами тепер вже будуть сміятися, так і для бізнесових інтересів.

Останні новини
Понад 70% підприємств мають проблеми із кадрами – Мірошниченко
Понад 70% підприємств мають проблеми із кадрами – Мірошниченко
Стосунки можуть руйнувати: Анна Трінчер видала сингл "Бар за баром"
Стосунки можуть руйнувати: Анна Трінчер видала сингл "Бар за баром"
Російський наступ буде зупинено ― Мусієнко про допомогу від США
Російський наступ буде зупинено ― Мусієнко про допомогу від США
Шум: колишня вокалістка The Feels видала сингл сольного проєкту Lipatova
Шум: колишня вокалістка The Feels видала сингл сольного проєкту Lipatova
Данило Галико (Blooms Corda): "Під час війни краса сприймається більш інтенсивно"
Данило Галико (Blooms Corda): "Під час війни краса сприймається більш інтенсивно"
Новини по темі
Дизайн-код міста: як розмістити рекламну вивіску та не порушити закон? Радить начальниця Управління з питань реклами КМДА
TikTok, Гра в Кальмара та нативна реклама - на що йдуть бренди, щоб ви не перемикали їхню рекламу?
Парламент посилив вимоги до дитячого харчування. Що саме змінилося — пояснює експертка
Кібербезпека: як захистити персональну інформацію у цифровому просторі
Як створюється реклама для соцмереж — розповідає сценарист рекламних кампаній Вадим Крамар